13 May 2013

Kepercayaan Dipermainkan

Assalammualaikum.......

Korang mesti pernah bercinta kan? Bohong lah kalau cakap tak pernah. Apa korang rasa? Mesti rasa bahagia, happy je, macam korang lah orang yang paling bertuah dalam dunia ni. Tapi pernah tak korang rasa sakit bila dikhianati?? Rasa sakit tu lagi teruk kan daripada korang rasa bahagia bercinta tu. Tu lah yang aku rasa sekarang ni. Rasa bahagia dulu tak dapat nak cover rasa sakit yang aku rasa sekarang ni. Apa salah aku sampai aku kena tipu sempai macam ni. Kepercayaan yang aku bagi dekat dia terlalu besar sampaikan aku tak pernah terpikir yang dia main kayu tiga belakang aku. patut ke aku dapat semua ni. Macam ni ke cara dia balas sayang and cinta aku kat dia. 

Benda ni jadi pada malam 5 Mei 2013. Time tu kitaorang baru lepas lepak dekat I-City, Shah alam. Masa tu mood kami happy, bahagia. Sebelum balik, dia pergi autopay utk bayar parking, aku sempat pesan nak aiskrim. Then dia belikan. Otw kami nak balik tu, tiba-2 fon dia berbunyi.... *text masuk*. Lepas tu, kami pandang antara satu sama lain. Aku tanya dia sape yang text time-2 mcm ni. So, aku ambik fon dia. Aku tengok nama kat screen tu PEREMPUAN! Budak kat tempat keje dia. Hancur hati aku bila dapat tau yang dia contact dengan perempuan lain belakang aku.

Ye, mmg kalau nak diikutkan macam bodoh je kan, aku buat perangai macam ni atas sebab mbr dia jee yang text TAPI aku terkilan and marah sebab dia boleh buat benda yang dia dah haramkan aku untuk buat. Dia haramkan aku contact dengan mana-2 boy. Dia larang sekeras-2nya. Tapi dia boleh buat benda tu. Kalau korang kat situasi aku, korang takkan boleh accept benda tu semudah tu je. Dalam pada yang sama, dia dah mula complain satu persatu kekurangan diri aku. Memang aku tak matang, tapi aku boleh pikir benda tu secara logik. Aku bukan budak tadika yang umur 4 5 tahun yang tak tahu bezakan mana yang betul, mana yang bohong. 

Selama ni aku hanya bermain dengan hati, perasaan dan emosi sendiri sebenarnya. Aku kecewa sangat-2. Aku tak pernah rasa sakit sampai macam ni. Dan semalam aku suruh dia buat pilihan; Kalau dia sayangkan aku, dia kena berhenti kerja kat tempat tu. Tapi kalau dia pilih perempuan tu, just go ahead kerja je dekat situ. Dia tak bagi pape respond. And aku anggap yang dia pilih perempuan tu. Kenapa eak, dia kena buat aku macam ni. Aku terasa yang diri aku ni terlampau bodoh, yang ikut satu persatu cakap dia tapi last jadi macam ni.

Allah Maha Adil right. So, aku serah semua pada Dia. Aku takkan berharap apa-2 lagi sekarang ni. Aku just nak move on sebab aku pikir aku still ada family yang harapkan aku and aku still ada masa depan yang belum tentu arahnya. So, aku kena kuatkan hati and semangat aku. Ada hikmah disebalik semua ni. Aku tak pernah salahkan sape-2. Aku harap dia jadi yang bertanggungjawab bukannya lelaki yang suka lepas tangan. 

**Bukan senang untuk jadi setia. Itu semua adalah kawalan dari hati sendiri demi sumpah dan janji yang dah ditabur. Jangan pernah biarkan seseorang itu terkapai-2 berharap dengan janji yang telah dikotakan. Tunaikanlah ia sebelum meninggalkan seseorang. Ingat!! Dendam setiap orang kita tak tahu. Jangan pernah permainkan hati dan perasaan orang sebab bumi ni bulat. Bila-2 masa je benda tu boleh come back to us. Allah bayar cash sekarang ni.**

No comments:

Post a Comment

Copyright@segala yang tercatat di atas adalah hasil taipan Syuhadah Yahayah